Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea și completarea OUG nr. 28/1999, prevede înlocuirea aparatelor de marcat cu rolă jurnal pe suport hârtie cu aparate de marcat cu jurnal electronic.

Achiziția noilor aparate de marcat cu jurnal electronic poate fi efectuată numai de la operatorii economici ce dețin autorizație de distribuție de la Ministerul Finanțelor Publice, iar lista poate fi consultată aici.

Cele două termene până la care operatorii economici trebuie să achiziționeze casa de marcat cu jurnal electronic fără sancțiuni sunt:

  • Contribuabili mari și mijlocii 01 septembrie 2018
  • Contribuabili mici 01 noiembrie 2018

Ce trebuie să știi?

  • În cazul neutilizării casei de marcat cu jurnal electronic, respectiv dacă nu a fost emis nici un bon fiscal, aveți obligația depunerii declarației A4109 privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate.
  • În perioada utilizării casei de marcat cu jurnal electronic, respectiv în perioada emiterii de bonuri fiscale, aveți obligația depunerii declarației A4200 pentru validarea fișierului .XML creat de aparatul de marcat electronic fiscal.
  • Dacă există mai multe case de marcat cu jurnal electronic, aveți obligația depunerii declarațiilor aferente pentru fiecare în parte.
  • Declarațiile se depun online pe e-guvernare.ro
  • Nerespectarea termenelor de utilizare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic intră sub incidența Legii Prevenirii nr. 270/2017.

Consultă legislaţia specifică desfăşurării activităţii de avizare a aparatelor de marcat electronice fiscal aici.

Consultă ghidul caselor de marcat 2018 aici.

 

Articol creat de Contabiz Expert Accounting

SSL