Principiul divizării companiei constă în repartizarea întregului patrimoniu al entității care își va înceta existența între două sau mai multe companii noi sau existente, în timp ce în cadrul fuziunii are loc un proces de absorbție al unei companii de către alta sau prin fuzionarea a două sau mai multe companii noi sau existente.
Efectul divizării și/sau lichidării este dat de dizolvarea, fără lichidare, a companiei care își încetează existența și transmiterea totală a patrimoniului său către compania beneficiară, în schimbul alocării de acțiuni sau părți sociale către asociații companiei care încetează.
Din punct de vedere legal, în baza hotărârii adunării generale a acționarilor fiecărei companii participante la proces, administratorii au obligația întocmirii unui proiect de fuziune sau divizare care va fi depus la O.N.R.C. unde este înregistrată fiecare parte și publicat în Monitorul Oficial al României.
Expertul tău contabil va coordona și va elabora cu succes atât documentația financiară necesară ședinței adunării generale extraordinare, cât și aspectele economice, situația financiară de fuziune sau divizare, rapoartele de gestiune și va pune la dispoziție raportul cenzorilor, după caz și a auditorilor financiari, dar și raportul unui expert contabil desemnat.